wtorek, 2 lipca 2013

Sposoby punktacji

W komentarzach pojawiły się głosy, że system punktowy z którego korzystam jest już dość stary i to prawda. Teraz tak naprawdę miałam okazję przysiąść i zagłębić jak wygląda kwestia Points Plus czyli nowego systemu punktacji od Weight Watchers.

źródło: http://healthyweightlossjournal.com/wp-content/uploads/2011/04/points-plus-1.png


Czytałam wiele opinii na temat obu i tak naprawdę najważniejsze jest to, żeby trzymać się jednego systemu punktowego dla limitu dziennego i punktacji jedzenia oraz aktywności fizycznej. Tak więc jeżeli ktoś funkcjonuje na starej punktacji (original points) to nie ma koniecznie takiej potrzeby aby to zmieniać. Ja jednak chciałabym trochę uaktualnić wszystkie informacje na blogu więc poprzednie tabele będą dostępne w jednym poście, natomiast na podstronach sukcesywnie będę podmieniać original points na points plus. 
W points plus kalorie nie mają wpływu na punktację co wg mnie jest dyskusyjne, ale co tam. Zobaczymy jak ten system działa ;) Takie większe nakierowanie na wartości odżywcze a nie na cięcie kalorii nie może być złe.
Kalkulator który jest dostępny w zakładce "zasady diety" oblicza już dzienny i tygodniowy limit punktów w systemie points plus. Dodatkiem w systemie points plus jest to, że na każdy tydzień jest dodatkowa pula punktów które można wykorzystać, jednak powinno to być naprawdę w razie wyraźnej potrzeby, nie traktujmy tego jako przymusu, że koniecznie wszystkie musimy wykorzystać ;)

Kiedy skończę uaktualniać tabele punktów wrzucę wszystkie najważniejsze informacje o systemie punktowym. Póki co proszę o cierpliwość bo jednak większość rzeczy będę przeliczać na podstawie danych z www.ilewazy.pl i stron producentów :)

Jeżeli znacie ilość tłuszczu, węglowodanów, białka i błonnika to ilość punktów plus możecie wyliczyć sobie w tym oficjalnym kalkulatorze Weight Watchers.


1 komentarz: