piątek, 24 stycznia 2014

Kilogram kilogramowi nierówny

Wiele osób mówi, że dobra dieta to 80% sukcesu.Pomimo to aktywność fizyczna powinna być ważnym elementem naszego odchudzania. Przede wszystkim dlatego, że owszem, wypracowane mięśnie mogą ważyć tyle samo co tłuszcz ale za to zajmują dużo mniej miejsca. Warto więc zadać sobie pytanie: chcę mniej ważyć czy lepiej wyglądać?

1 kg tłuszczu oraz 1kg mięśni

Przede wszystkim należy pamiętać, że przy diecie odchudzającej, gdzie jemy mniej kalorii niż tego wymaga nasz organizm nie rozbudujemy mięśni do takich rozmiarów:
źródło: http://foto.get.studio.wp.pl/s,vhs,n,23634863,f,5401212498552012754725619_pres.jpg
Na to potrzeba lat treningów przy zwiększonym bilansie kalorycznym, tak aby organizm miał z czego budować tak rozbudowaną masę mięśniową.
Odchudzając się, warto jednak ćwiczyć, przynajmniej przez kilkanaście minut dziennie. Dzięki temu poprawimy swoje samopoczucie (na pewno nie w trakcie trenignu- ale za to tuż po będzie już duużo lepiej :). Regularny trening będzie również nieocenionym pomocnikiem w naszej diecie. I jeżeli zauważycie widoczne zmiany w waszym wyglądzie, takie jak lepsza sylwetka, mniej cm to nawet gdyby waga stała w miejscu (albo rosła- tak jak w moim przypadku) nie przejmujcie się- to ile pokazuje waga nie jest najważniejsze- liczy się to jak się czujemy i czy widzimy efekty naszej pracy :)

"Zalety" posiadania mięśni:

  • mamy więcej siły
  • aby utrzymać mięśnie organizm wydatkuje więcej energii (1kg mięśni powoduje spalanie o 4% kalorii więcej niż normalnie)
  • ćwiczenia siłowe są dużo bardziej efektywne niż ćwiczenia aerobowe- możemy ćwiczyć o wiele krócej a efekt i tak będzie dużo lepszy
Dlatego polecam aby nie bać się mięśni i przez to rezygnować z treningu siłowego, albo co gorsza- w ogóle z jakiegokolwiek treningu.

I na koniec tak aby jeszcze bardziej obrazowo pokazać, że "waga to tylko liczba" - każda z tych kobiet waży 68kg:
źródło: http://coachrey.com/volleyball-blog/wp-content/uploads/2013/02/All-women-weight-150.jpg






3 komentarze:

  1. Zaczęłam czytać Twój blog i o diecie, którą opisujesz, powiem jedno, że chcę się do niej przygotować i naprawdę zacząć ją stosować, bo nie ukrywam, że jest to pierwsza dieta, która jest na "moją kieszeń" Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo, bardzo podoba mi się ten blog. Dziękuję serdecznie ,ze go założyłaś i dzielisz się swoją bezcenną wiedzą.
    Wiosna się zbliża i znowu rozpaczliwie patrzę w lustro: trzeba coś z TYM zrobić ! Twoje wskazówki są bezcenne , bedę codziennie zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Znalazłam Twojego bloga przypadkiem i bardzo się cieszę, że go czytam. Mnóstwo inspiracji. Trzymam za Ciebie kciuki by Ci się udało i jednocześnie zapraszam do mnie.
    http://zostacfit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń