piątek, 27 listopada 2015

Ile punktów ma alkohol?

Dzisiaj krótki i konkretny Andrzejkowy wpis - krótka ściąga ile punktów ma alkohol oraz wybrane z najbardziej popularnych drinków :)


http://templatic.net/demos/5star/wp-content/uploads/sites/68/2013/05/drink2.jpg

Ogólna punktacja przy alkoholu wygląda następująco:
  • wszelkie "lekkie" piwa, które mają do 64 kalorii =  3PP
  • normalne piwo = 5PP
  • wino (kieliszek) = 4 PP
  • mocny alkohol (wódka, rum, whiskey itp. ) 100ml = 4PP
  • szampan 147ml = 3PP

Wyjątkami są oczywiście drinki, w których oprócz alkoholu są soki, słodkie likiery itp. Poniżej ściaga z tych najbardziej popularnych:


sobota, 21 listopada 2015

Sycące koktajle odchudzające

Dzisiaj kilka przepisów na koktajle, które wahają się między 2-3 Punktami na porcję. Smacznego!

http://collegetribune.ie/wp-content/uploads/2015/02/smoothies.jpg

czwartek, 19 listopada 2015

Zawijańce z szynką (1PP)

Dzisiaj szybki przepis na super przekąskę którą  można zabrać do pracy czy na uczelnię. Są to mini-wrapsy z tortilli z szynką i humusem. Zalety i humusu i przepis jak go przyrządzić pokazywałam już w tym poście. Teraz czas na wykorzystanie go w akcji :)

Składniki na cztery porcje:

środa, 18 listopada 2015

Szybki gotowy obiad- ryba z pieca za 9PP

Dzisiaj nie będzie przepisu tylko raczej przedstawienie mojego szybkiego obiadu z produktu który fajnie mieć w zamrażarce. Nie wiadomo kiedy się przyda żeby zdrowy obiad móc przygotować w 25 minut :)

 Są to panierowane filety z flądry z nadzieniem ze szpinaku i sera feta - kupione w Tesco za 6,99zł.


W opakowaniu otrzymujemy dwa filety, poniżej wartości odżywcze:

wtorek, 17 listopada 2015

Hummus

Hummus to pasta z ciecierzycy zmiksowanej z pastą sezamową, oliwą, sokiem z cytryny i czosnkiem. Jest to danie kuchni arabskiej, które staje się coraz popularniejsze w Polsce ze względu na wysoką zawartość składników odżywczych.

http://gotujmyzdrowo.pl/wp-content/uploads/2015/03/hummus.jpg


Hummus jest bogaty w błonnik pokarmowy, co korzystnie wpływa na układ trawienny. Ciecierzyca, będąca podstawą hummusu zawiera dużo białka, które jest bardzo ważnym składnikiem w diecie. Więcej o konieczności jedzenia odpowiedniej ilości białka przeczytacie w tym poście.Ciecierzyca zawiera również saponiny oraz kwas fitowy które chronią przed czynnikami rakotwórczowymi, ciecierzyca jest także cennym żródłem żelaza a więc pomaga zapobiegać anemii.

czwartek, 12 listopada 2015

Śniadaniowe musli na płaski brzuch

Cześć,
jak wspominałam we wczorajszym poście moje śniadania są od dwóch tygodni takie same - jest to wygodne i póki co mi się nie znudziło plus takie śniadanie bardzo dobrze na mnie działa - jest syte i ma dużo błonnika więc wszelkie problemy z wzdętym brzuchem albo niestrawnościami znikają :)
Podstawa mojego śniadania to musli, które przygotowuje w dużym pojemniku. Cały podany niżej skład wystarcza mi na ok.dwa tygodnie. Składniki są ogólnodostępne i nie kosztują dużo więc same plusy :)

Skład takiego pudełka z musli to:
  • 200 gram płatków owsianych
  • 200 gram otrębów
  • 100 gram słonecznika
  • 150 gram zmielonego siemienia lnianego (ja kupuję całe i mielę w blenderze)
co jeść na śniadanie
A oto cała porcja musli :)

100 gram takiej mieszanki musli to 9 punktów PP (points plus). Moja codzienna porcja to 50gram czyli 4,6 PP plus 150gram jogurtu naturalnego (2 PP). Tak więc konkretne i pożywne śniadanie za 6,6 PP gotowe :) 

Mieszankę polecam urozmaicać - ja do wymieszanej już z jogurtem dodaję na zmianę albo cynamon albo mielony imbir. Do picia dodatkowo oczywiście czerwona herbata - i mam energię na cały pracowity dzień :)

środa, 11 listopada 2015

Cześć!

Witajcie, na blogu osiadła gruubaśna warstwa kurzu ale z racji tego że zanim nadejdzie sylwester i postanowienia noworoczne to czas na postanowienia przednoworoczne czyli pozbycie się kilku kilogramów. Fajnie że ten blog nadal jest bo przynajmniej widzę ile to już trwa i ile prób podejmowałam żeby coś zmienić a nadal wracam do tego samego punktu..

Przyznaję że odeszłam od diety Strażników Wagi - czy do niej wrócę nie wiem. Póki co od ostatnich 3-4 tygodni praktykuję tryb odżywiania bardzo podobny do diety strażników wagi, chociaż nie liczę punktów. Mam stałe posiłki - śniadanie i przekąskę w pracy które codziennie są prawie identyczne, natomiast wymyślam i "szaleję" z drugim śniadaniem w pracy i obiadokolacją którą jem w domu. Fajnie jest mieć połowę tego planowania z głowy a ja na szczęście nie nudzę się jedzeniem tego samego. Jest to fajne zwłaszcza w przypadku śniadania: wstaję, wsypuję mój miks do miski, zalewam jogurtem, szykuję się a jak jestem gotowa moje musli jest już fajnie nasiąknięte i gotowe do jedzenia :)

Najbliższe wpisy na blogu będą bardziej dotyczyć tego co jem teraz - jednak każdy przepis będę przeliczać na punkty (points plus) bo fajne, dietetyczne przepisy przydadzą się każdemu - a zwłaszcza osobom na diecie na której można jeść wszystko o ile mieścimy się w limicie.