wtorek, 17 listopada 2015

Hummus

Hummus to pasta z ciecierzycy zmiksowanej z pastą sezamową, oliwą, sokiem z cytryny i czosnkiem. Jest to danie kuchni arabskiej, które staje się coraz popularniejsze w Polsce ze względu na wysoką zawartość składników odżywczych.

http://gotujmyzdrowo.pl/wp-content/uploads/2015/03/hummus.jpg


Hummus jest bogaty w błonnik pokarmowy, co korzystnie wpływa na układ trawienny. Ciecierzyca, będąca podstawą hummusu zawiera dużo białka, które jest bardzo ważnym składnikiem w diecie. Więcej o konieczności jedzenia odpowiedniej ilości białka przeczytacie w tym poście.Ciecierzyca zawiera również saponiny oraz kwas fitowy które chronią przed czynnikami rakotwórczowymi, ciecierzyca jest także cennym żródłem żelaza a więc pomaga zapobiegać anemii.



Najprostszy przepis na hummus to:

  • puszka ciecierzycy
  • sól, pieprz do smaku
  • łyżka pasty tahini (do kupienia w delikatesach na stoiskach orientalnych)
  • łyżka oliwy z oliwek
  • opcjonalnie ząbek czosnku
1 łyżeczka hummusu (10 gram) to 1 punkt plus

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz